Novice

SPREMEMBA NEMŠKEGA ZAKONA O CESTNINI

S 1. decembrom 2023 se bo uvedlo različno oblikovanje cen cestnine za tovorna vozila glede na emisije CO₂. S 1. julijem 2024 pa cestnina za tovorna vozila z največjo tehnično dovoljeno maso nad 3,5 tone.

Emisijski razredi CO₂bodo uvedeni kot nov tarifni dejavnik. To pomeni, da bo v prihodnje cestnina na kilometer odvisna tudi od tega, koliko ogljikovega dioksida izpusti vozilo.

Cestnino se izračuna na podlagi ceste z obvezno cestnino, ki jo prevozi vozilo, in cestninske stopnje v višini enega centa na kilometer poti, ki vključuje delež za stroške za povzročeno onesnaževanje zraka, delež za infrastrukturne stroške in delež za stroške za obremenjevanje okolja s hrupom. Zadnja dva sta odvisna od težnostnega razreda ter nad 18 t največje dovoljene mase tudi od števila osi.

V prihodnosti za razporeditev v težnostni razred ne bo več veljalo merilo največje dovoljene skupne mase, (polje F.2 v prometnem dovoljenju),  temveč največja tehnično dovoljena masa (polje F.1 v prometnem dovoljenju). S tem se lahko vozila razporedijo v višji težnostni razred in za njih prične veljati obvezna cestnina.

Tovorna vozila, ki so tovarniško opremljena s pogonom na plin LNG (utekočinjeni zemeljski plin)/CNG (stisnjeni zemeljski plin) in so uvrščena v emisijski razred EURO 6, bodo z januarjem 2024 morala plačevati obvezno cestnino.

Vozila brez emisij, kot so električna vozila in vozila na vodik ter vozila z vodikovo gorivno celico, bodo do konca leta 2025 oproščena plačila cestnine, potem pa bodo morala vozila brez emisij plačati le 25 odstotni delež cestninske stopnje za infrastrukturne stroške ter delež cestninske stopnje za obremenitev s hrupom in onesnaževanje zraka. Vozila brez emisij do 4,25t tehnično dovoljene skupne mase pa bodo trajno oproščena plačila cestnin.